Znaczenie pożywienia dla zdrowia zębów

Czas czytania ~2 minut

Poza tym w jaki sposób pielęgnujesz zęby codziennie wyjątkową rangę dla ich zdrowia ma również rodzaj jak również jakość tego czym się odżywiasz. Dostarczając zębom odpowiednich biopierwiastków przyczyniasz się do ich pozytywniejszej formy i wytrzymałości. Do komponentów diety, które mają najistotniejszy zasięg na kondycję uzębienia podciągają się przede wszystkim warzywa oraz owoce, przetwory pochodzenia nabiałowego, a oprócz tego również ryby. Oprócz tego przynależy limitować w diecie wszelkie wyroby zawierające cukier, którego destruktywny wpływ na zęby jest najprawdopodobniej znamienny dla każdego.

brokułJarzyny i owoce, które trzeba nieodwołalnie zawrzeć w twej diecie jeżeli zabiegasz wzmocnić zęby to zwłaszcza brokuły, marchew oraz truskawki. Marchewkę, podobnie jak też większość podobnych jarzyn idealnie jest jeść w postaci surowej, gdyż w niniejszej formie pokrywa w największym stopniu zapotrzebowanie na witaminy. Przegryzanie marchwi w stanie naturalnym umożliwia czyszczenie zębów (naturalna szczoteczka), jest ona szczególnie przyjazna dla naszych dziąseł. Brokuły mają znaczne ilości wapnia i pozwalają uniknąć eksponowania szyjek zębowych i posiadają znaczący wkład w konfrontacji z paradontozą. Mają w składzie dodatkowo składniki pogłębiające trwałość dziąseł na drobnoustroje. W truskawki z kolei znajdują się substancje, które w sposób naturalny potrafią wybielić zęby, podobne do tych jakie włączone są również w skład wybielających past do zębów. Dodatkowo mają zalety profilaktyczne przed kumulowaniem się osadu nazębnego.

żółty serWymowna rola wyrobów pochodzenia mlecznego dla formy zębów jest wszechstronnie uznana. Już choćby maleńkie dzieci w przedszkolu świadome są iż wypada wypijać mleko dla zdrowia zębów. Jednakże zawartość niezastąpionego zębom wapnia jest daleko większa w produktach nabiałowych niż w mleku w jego zasadniczej postaci. Wapń jest fundamentalnym surowcem zębów przeto musimy zapewniać go organizmowi w stosownych dozach żeby uniknąć niebezpieczeństwa ukruszenia czy naruszenia zębów, zaś wiele zlokalizujemy go w podobnych przetworach mlecznych jak maślanka, jogurt czy kefir. Trafnym prowiantem pochodzenia nabiałowego jest również żółty ser. Udowodniono że jadanie go intensyfikuje pH płytki nazębnej co doprowadza do przeciwdziałania prawdopodobieństwu wystąpienia próchnicy bądź zapalenia dziąseł.

rybyWchłanianie przez organizm wapnia określone jest również od występowania witaminy D zamkniętej m.in. w tłuszczach, najbardziej w tłustych rybach, które są także zdrowszym wyborem w kwestii źródła białka aniżeli mięso zwierząt lądowych. Witamina D ma uzasadnienie dla mineralizacji szkliwa oraz twardości zębów i kości.